Inspiriáció és sikersztorik karrierváltóknak

"Egy álmodozónak gondoltak. 8 évem van abban, hogy a családom elfogadja a munkámat!"

2019. november 20. - Mike Klaudia

Ági gyógymasszőrként és masszázs oktatóként dolgozik, imádja a munkáját, hogy segíthet az embereken. Közben pedig egy egy éves kislány anyukája, ezért úgy alakítja az időbeosztását, hogy a picire is legyen elég ideje.

Kisgyerekes anyukaként mindenki arra vágyik, hogy ilyen rugalmas munkája legyen.

De mi is kell ehhez?

Ági esetében az a felismerés adta meg a kezdő lökést, hogy a multiból bizony ki lehet öregedni. Ezután nem tétlenkedett, kereste, hogy mivel foglalkozna szívesen. Majd a sok-sok évnyi tanulás és a kemény munka meghozta az eredményét. Őszintén mesélt az ügyfélszerzés nehézségeiről, a pénzhez való viszonyáról  és motivációjáról, hogy mi is hajtotta Őt ezen az úton.

hortobagyi-agnes-masszazsterapia.jpg

Mivel foglalkoztál mielőtt elkezdtél masszőrként dolgozni?

Multiztam sokáig én is. Voltam project koordinátor, invoice controller, business analyst, superuser, hr training koordinátor. Utóbbinál online tréningeket szerveztünk a világ más pontjain levő kollégáknak. Ezután IT-n is dolgoztam, service delivery-n. A végén pedig mielőtt végleg váltottam volna, egy bankban is megfordultam pár hónapig részmunkaidőben.

Hogyan jött a masszázs? Miért váltottál?

Azt gondoltam, hogy a multis világból ki lehet öregedni, bele lehet fásulni.  Fiatalokra van igény és nem ránk. Meg valahogy nem volt olyan jó dolgozni az irodában, állandóan ülni.

Az is gond volt, hogy túl kedves vagyok, túl rendes és ez ide nem praktikus. Szenvedések, konfliktusok jöttek-mentek, végül nem bírta az ember gyomra hosszabb távon a sok hülyeséget befogadni és az egészségem is megromlott a stressztől.

”Tanuljunk mást is, mert ezt sokáig már nem lehet csinálni”- így voltam vele. Elkezdtem csak úgy, teljesen hasraütés képpen. Gyerekekkel akartam foglalkozni, de annak nagyon alacsony volt az elvárt bére, hezitáltam. Majd hirtelen itt bukkantam rá egy ingyenes masszőrképzésre egy képzési listán, így beiratkoztam, lesz, ami lesz alapon. Intuitíven, semmi tervezéssel. Nem féltem, bármikor abbahagyhattam volna, de valamiért vonzott.

Két év kemény iskola volt minden hétvégén. Röpült az idő, az első években a főállásom mellett masszíroztam. Megragadtam minden lehetőséget, ami jött munkaidőn kívül. Kevés szabadidőm volt, minden időmet ennek szenteltem több éven át. Ezt tanácsolnám is mindenkinek, hogy először munka mellett vágjon bele és sokat foglalkozzon azzal, amit szeretne hosszabb távon csinálni.

Mi vezetett ahhoz, hogy otthagytad a főállásod?

Ez akkor történt, amikor már elkezdtem egy picit jobban keresni a masszázzsal, de nem mondanám, hogy megélhetés szinten, de bele mertem vágni. Mindig számíthattam a páromra, ez nagyon fontos támasz lehet, ezzel is érdemes tervezni (ha lehetséges). Vagy legyen egy kis félretett tőkéd, vagy mind a kettő. Nekem ez megvolt, nem éltem nagy lábon.

Úgy voltam vele, hogy próbálgatom teljes munkaidőben egy féléves project terv alapján és nézzük meg hova jutok. 3-6 havonta részmunkaidős irodai munkát is vállaltam mellette, mert néha a fizikai munka sok volt, elfáradtam. A Facebook oldalamon is ezt népszerűsítem, hogy dolgozzunk inkább részmunkaidőben. Így nem kell, hogy anyagilag függőek legyünk álmaink munkájától. Egyre több részmunkaidős munkát találtam és ez nagyban segített, hogy megvalósítsam azt a munkámat, amit szeretek.

Másrészt a masszázs fizikai munka, sosem akartam ebben 8-10-12 órát dolgozni. Mindenki 12 órázik. Ez a szakma ilyen. Nem lehet elvileg, de ezt csinálja mindenki, kell a pénz, vagy befutottak, mert betegeket gyógyítanak, nem várathatnak meg embereket. Nagyon sokat dolgoznak ebben a szakmában az emberek, mert jó kereset is tud biztosítani. De én nem így gondoltam.

Hogyan fogadta a környezeted a felmondásodat? Mert sok esetben, amikor valaki otthagy egy jól fizető állást, ezt nem mindig értik meg. Nálad ez, hogy történt?

A pénz, a pénz. Az a gond, hogy mindenki körülöttünk a pénzről álmodik, de abba nem gondol bele, hogy az egészség rohamosan romlik. A sok-sok pénzt pedig arra költöd, hogy jobban legyél. Elmész utazni, a boldogságot keresed, az pénzbe kerül. Elmész wellnessre, meg kúrálod magad. Majd, ha idős leszel és visszanézed az életed, rájössz, hogy boldoggá tett-e az, amivel foglalkozom nap mint nap, jól alszol-e?

Én azt mondom, jó,multizzunk, amíg egy házra össze nem gyűjtünk, vagy ne legyen hitelünk. Én addig multiztam ameddig hitelem volt, ameddig sokat tanultam, ameddig szerettem a kollégáimat. Amint kinulláztam engem már nem érdekelt a pénz. Nem motivált annyira. Nem vágyom öt ingatlanra és nagyon sok pénzre. Ez nagyon fontos hozzáállás szerintem, gondolkozzunk hosszútávon, hogy mire van szükségünk az életben.

A körülöttem levő emberek sokszor sok pénzre vágynak, anyagi függetlenségre és ezért nem értették, hogy mit akarok a masszázzsal? Mi az a masszázs? Szar, hülyeség. Ez ilyen ciki szakma. A fizikai munka úgy általában az. Most már talán egy-két éve ez változik, de akkor ez 7-8 éve nem volt ez a kategória, hogy meg lenne becsülve. A legalacsonyabb bértáblája van, szinte a szociális gondozóval együtt, 90 ezer nettó körülbelül. Úgyhogy nem sok mindenben reménykedhetett a hozzám hasonló ember, csak úgy álmodoztam és reméltem.

Egy álmodozónak gondoltak, most is néha. 8 év munkám van abban, hogy a családom ezt elfogadja. Talán most már kimondhatom, hogy elfogadja. De óriási küzdelmek, energiák vannak ebben. Emellett napi 10 óra munka, nem csak fizikai, hanem minden más egyéb teendő. A vállalkozás, a reklámozás, a kapcsolatépítés, ide kell menni, oda kell menni. Ez nem tudatos, ez is intuitív. Nincsenek terveim, de tök jól működik minden. Véletlenek, én nem vagyok az a tervezős típus, csak agyban számolgatok, meg rakom össze a dolgokat. Meg van egy szuper jó weboldalam, az is fontos, hogy legyen, itt mindenki elér bármikor.

Amikor eljöttél a multiból hogyan alakultak a dolgaid? Honnan lettek ügyfeleid?

Nyitott szemmel jártam. Kapcsolatokat építettem, egyfajta vidéki mentalitással, csak úgy beszélgettem emberekkel. Nem célzottan. Összejártunk masszőrök, eljártunk tanfolyamokra, ott kapcsolatokat tudsz építeni, találkozol emberekkel. Ne egy ilyen multis környezetet képzelj el, teljesen más emberek voltak. Megismered a hasonló cipőben járó embereket, teljesen más világba csöppentem. Így megismered a hozzád hasonlóakat, felméred a helyzeteket, hozzád jönnek-e emberek vagy nem? És ahhoz mérten próbálsz változtatgatni, mert erre nincs tapasztalat sehol. Erről nem tudsz olvasni semmit, nincsenek szakmai csoportok sem. Most van pár éve egy egyesült a masszőröknek, azóta fejlődünk, kb. 3 éve.

Ez egy titkos szakma. Tudod, mint az orvosoknál is, hogy mit hogyan gyógyítunk az titkos. Itt is vannak olyan dolgok, amiket nem tudsz, sehol sem tanítják és csak akkor vagy sikeres, hogyha valamit meg tudsz gyógyítani, fájdalmat tudsz enyhíteni. De ha valamit meg tudsz gyógyítani, akkor jó vagy, ha nem, akkor nem. Nincs jó oktatása a rendszernek és ezért nagyon sok nehézség jön folyamatosan, nem tudsz megélni. Főleg Budapesten, mert óriási a konkurencia. A tapasztalatot magadnak kell megszerezned valakitől, vagy valakiktől, akik profik.

Gyógymasszőr vagyok, de ez senkit nem érdekelt Pesten. Most itt vidéken ez már számít. Nagyon jó lépés volt ide jönni, itt arany életem van ahhoz képest, hogy 6 évig mit dolgoztam Budapesten. Itt nincs hivatalosan is elérhető ember a szakmában, mint én, akinek weboldala is van. Kevesen vannak, akik  legálisan csinálják magukat hirdetve.

Budapesten féltem az idiótáktól, akik bejelentkeztek, félni kell a perverz emberektől is. Azért sem hirdettem. Most az a megoldás, hogy a saját házunkban vagyunk, van egy külön kis szalon, amire vigyáz a kutyánk, meg a férjem is itthon van, ez így biztonságos. Nem tudok biztonsági őrt is állítani magam mellé.

Csak barátokon keresztül, rohadt sok idő felépíteni egy ügyfélkört, úgy hogy ne tukmáld magad. A környéken nincs gyógymasszőr, így most 10 településről jönnek hozzám. Ez rengeteg. Nagyon jönnek és jól megy. Lekopogom. De ez még mindig nem volt elég, 2 éve masszázs oktató lettem Budapest egy elég jó nevű intézményében. Ez nagyon nagy elismerés és nagyon jó érzés. Nagyon szeretem csinálni azt is.

kep_19.jpg

Az elején, mikor váltottál, milyen félelmeid voltak?

Hogy megbukom benne! Mert nem vagyok egy sales guru, se egy jó marketinges. A sales meg a marketing a két tevékenység, amit a legjobban utálok. Ez a szakmától a leginkább távol álló dolog. De tudtam, hogy kell és még nem tudtam, hogy hogyan lesz.

Mi volt a legnagyobb kihívás vállalkozóként?

Ügyfeleket szerezni és magasabb áron dolgozni.  Azért mert tudom, hogy jobb vagyok, mint mások és ennyiért éri meg nekem, különben nem csinálom. Megtehetem, mert jönnek ennyiért is emberek. Csak a régi vendégeimnek még mindig nehéz kommunikálni az áremelkedést.

A legalitásnak elég sok betartandó dolga van. ÁNTSZ, önkormányzat, NAV, GDPR. Egyedül vagyok ebben, nem segít senki és magamnak kell ezeket mind kitalálni. Olajokat beszerezni, krémeket, illó olajokat venni - mindent törvényszerűen csinálni, úgy ahogy kötelező. Ez sok munkát és odafigyelést igényel. Jó könyvelőt találni sem éppen könnyű feladat.

Anyagilag mennyire érintett rosszul, hogy otthagytad a fix fizetést?

Nem igazán érintett rosszul. Mindig úgy számolgattam, hogy legyen azért pénzem. Enni, inni tudjak, meg jól érezzem magam, ennyi. Mondtam is mindig, hogy 5 év és addigra már jól fogok keresni, így vagy úgy és addig türelmes leszek és a családom is.

Volt mélypontod ez időszak alatt?

Persze, de az a körülöttem lévők miatt, akik kérdezték, hogy ”minek csinálod?” Sok meló, kevés pénz. Fizikailag elfáradsz.

Nekem viszont megvolt a belső motivációm, hogy látom az emberek a rossz hangulatukból tök jól lesznek. Nekem nem kell több ennél. Ebből sok van, nagyon hálás ez a szakma. 

5 éve jöttél el a multiból. Hogy látod ezt az időszakot így visszatekintve?

Kalandosnak:) kb., mint egy világkörüli út. Voltam már mindenhol, lent, fent. Fizikailag, lelkileg,  óriási utazás, nagy erőpróba.

Mindig változtatni kell, minden folyamatosan változik és erre is tekintettel kell lenni.

Tavaly született meg a kislányod. Mennyire kihívás összeegyeztetni a munkát a babázással?

Ez baba mellett ideális szakma, mert halál rugalmas a munkaidő. Lehet úgy szervezni, hogy akkor jönnek a vendégek, amikor te mondod. Próbálok helyet is bérelni, itthon is masszírozok, de itthon sír a baba, meg fennforgás van. Házhoz is megyek, most ennek erősítése van terveben. Tervezem azt is, hogy építsünk egy kis wellness házat itt a kertben pár év múlva. Mindig van valami, továbbképzéseim is zajlanak, kettő suliba járok.

Szóval mindent meg lehet oldani és mivel reklámozva van a masszázs azóta tök sokan jönnének. 1 évig, amíg terhes voltam és pici volt a baba mindenkit el kellett küldjek. Viszont vissza kell, hogy térjek, mert nem tudok ennyi embert elküldeni, mert nem fognak vissza jönni. Úgyhogy ezt most csinálni kell, mert ezért dolgoztam 6 évig. A családom nagyon nehezen érti meg, hogy baba mellett dolgozom. Heti 10 óráról beszélünk egyébként. Nem sokat, de ez is probléma számukra, úgyhogy ezért egy főállású bébiszitter is besegít. Ő nem panaszkodik legalább rám, hogy miért dolgozom. Bár most már talán megérti a család is. Mindenki okoskodik és minden jobban tud. Ezért nagyon ki kell állnom magamért, a szakmámért, a hivatásomért és hogy azt csináljam, amit nagyon szeretek.

sam_3380_v2_jo.jpg

Mit tanácsolnál azoknak, akik szintén karrier váltásban gondolkodnak?

Keressenek egy szakmában dolgozót, beszélgessenek Vele, tájékozódjanak szakmai fórumokon. Készüljenek fel anyagilag.

Ne akarjanak sokat keresni, ne így induljanak neki szerintem. Tényleg találják meg amit igazán szeretnek csinálni, az nagyon fontos. Akkor lesz szerintem jó az egészből.

Örülnék neki, ha jobb jövőért dolgoznának, ami mondjuk környezet védelemmel kapcsolatos vagy az emberek tudatos életmódjához kapcsolódik. Valami, ami értelmes, a társadalomnak segít. Klímaváltozás, egészségesebb életmód, valós, közhasznú munkák.

Tegyünk már valamit a szebb jövőért! Azt gondolja meg mindenki, hogy milyen hatással van, amit csinálnak a gyerekeikre, a generációra meg a körülöttünk levőkre. Ezen kívül az is megfontolandó, hogy mit-miért csinálunk, keressük meg mélyen a lelkünkben azt, ami igazán boldoggá tesz és nem esik nehezünkre csinálni, mert nagy örömet okoz számunkra az, amibe belevágunk és ezáltal a körülöttünk levőkre is hat.

 Ha Te is karrierváltáson töröd a fejed, de nem tudod, hogyan, merre tovább, gyere el karrier coachingra és kezdd el tudatosan építeni a karrieredet!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://multiszokeveny.blog.hu/api/trackback/id/tr2815301546

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása